+48 91 43 48 106

Kierownik baletu

  • Karol Urbański

Soliści

 Kseniia Naumets jest absolwentką Wydziału Pedagogiki Kierunku Kultury i Sztuki Państwowego Uniwersytetu w Hersonie i Państwowej Szkoły Baletowej w Kijowie, gdzie jako uczennica brała udział w spektaklach baletowych” „Śpiąca Królewna, Gioconda, Chopiniana:, Pahita”. Z Operą na Zamkuzwiązana jest od 2006 r. W Operze na  Zamku zatańczyła główne role w takich spektaklach baletowych, jak: „Kopciuszek”, „Dziadek do orzechów”, „Magia czarów”, „Córka źle strzeżona”, „Odcienie namiętności”, „Bajki ci opowiem”, „Dzieje grzechu”. Wystąpiła też w spektaklu „Alicja w Krainie Czarów”, „Polowaniu na czarownice” oraz w spektaklach: „Księżniczka czardasza”, „Halka”, „Paria”, „The Fairy Queen”, „Wiedeńska krew”, „Kraina Uśmiechu”, „Traviata”, „Noc w Paryżu”, „Zemsta nietoperza”, „Hrabina Marica”, „Bal Maskowy”, „Carmen”. W 2008 r. zaczęła pracować jako pedagog i choreograf tańca klasycznego w Państwowym Ognisku Baletowym w Szczecinie, obecnie prowadzi zajęcia i warsztaty baletowe w  różnych studiach tanecznych w Szczecinie i poza Szczecinem. W latach 2010-2012 współpracowała ze szkołą artystyczną TOP-ART w Szczecinie jako pedagog tańca klasycznego i historycznego. Brała udział w Galach Baletowych jako solistka Opery na Zamku w Szczecinie, w kraju i poza granicami Polski.
Związany z Operą na Zamku od 2010 r. jako tancerz koryfej, od 2013 r. - jako solista. W 2010 r. ukończył Państwową Szkołę Baletową w Gdańsku. W tym samym roku związał się z Operą na Zamku. Pracując w Szczecinie, zatańczył role pierwszoplanowe w takich spektaklach baletowych, jak: Odcienie namiętności, Kopciuszek, Córka źle strzeżona, Dziadek do orzechów. Tańczył również w Magii czarów. Brał udział w spektaklach operowych i operetkowych Opery na Zamku: Paria, Cygańska miłość Cnotliwej Zuzanny, Wiedeńska krew, Traviata, Zemsta nietoperza, Kraina uśmiechu oraz Księżniczka czardasza.

Koryfeje

Związana z Operą na Zamku od 2012 r. jako tancerz zespołowy, a od sezonu 2015/16 jako koryfej. Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Romana Turczynowicza w Warszawie (2012 r.). Podczas nauki brała udział w spektaklach na scenie Teatru Wielkiego w Warszawie (m.in. Dziadek do orzechów, Śpiąca Królewna, Bajadera, Don Giovanni) oraz we wszystkich koncertach i przedstawieniach organizowanych przez szkołę. Warsztat taneczny doskonaliła na licznych warsztatach z tańca współczesnego i klasycznego. Edukację zakończyła z dyplomem zawodowego tancerza. Pracując w Operze na Zamku bierze udział w spektaklach baletowych i operetkowych będących w repertuarze teatru.
Związana z Operą na Zamku od 2003 r. Absolwentka Państwowej Szkoły Baletowej im. Feliksa Parnella w Łodzi (1998). W 2003 r. ukończyła studia pedagogiczne na Uniwersytecie Łódzkim. Ważniejsze role: Siostra w Kopciuszku, Księżniczka w Magii czarów. Spektakle premierowe: Odcienie namiętności, Clivia, Straszny dwór, Halka, Hrabina, Wiedeńska krew, Kraina uśmiechu, Dziadek do orzechów, Kopciuszek, Magia czarów, Gangi, Zemsta nietoperza, Ngoma – tańczący słoń. Bierze udział w spektaklach operowych, operetkowych, baletowych oraz spektaklach dla dzieci znajdujących się w repertuarze Opery na Zamku. Prowadzi zajęcia baletowe w Studiu Taneczno-Musicalowym przy Fundacji Balet w Szczecinie.
Związana z Operą na Zamku w latach 2006-2007, ponownie od 2009 r. jako tancerka zespołowa, od grudnia 2013 r. - jako koryfej. Ukończyła Państwową Szkołę Baletową w Kijowie (2004 r.) W latach 2004-2005 pracowała w Kijowskim Państwowym Teatrze Muzycznym Opery i Baletu. Wystąpiła w spektaklach Dziadek do orzechów, Jezioro Łabędzie, Dziecko i Czary, Giselle, Romeo i Julia. W 2007 r. brała udział w European Youth Dance Project w Sztokholmie w zespole baletowym Les Ballets Persans. W 2008 r. pracowała w Operze Wrocławskiej jako koryfej baletu. Brała udział w Międzynarodowych Konkursach Baletowych (m.in.: Warna w Bułgarii, Premio di Roma w Rzymie). Jest finalistką konkursu w Rzymie (2006). Tańczyła w przedstawieniach baletowych: Odcienie namiętności, Kopciuszek, Magia czarów, Córka źle strzeżona, Dziadek do orzechów, Ngoma - tańczący słoń oraz spektaklach operowych i operetkowych Opery na Zamku: Księżniczka czardasza, Halka, Paria, Cygańska miłość Cnotliwej Zuzanny, Wiedeńska krew, Noc w Paryżu i Zemsta nietoperza
Związana z Operą na Zamku od 2002 r. jako tancerz koryfej. Ukończyła Studio Baletowe przy Operze Krakowskiej. W latach 1996–2002 pracowała w Operze Krakowskiej, biorąc udział w spektaklach baletowych, operach i operetkach. Tańczyła m.in. w spektaklu Wieczór baletowy w utworach: Suita orkiestrowa Bacha (duet), Adagio Rodrigo (Kobieta hiszpańska), Preludia Chopina (Przegrana). Inne ważniejsze role: Taniec arabski, Taniec pasterski – Tajemnice baletowe oraz Klara – Dziadek do orzechów, Śmierć – Pan Twardowski. Role w spektaklach Opery na Zamku: Matka, Taniec arabski, Królowa śniegu – Dziadek do orzechów (chor. M. Zajączkowski); Królowa Mysz – Dziadek do orzechów (chor. N. Fedorova); Dama – Gangi; Taniec sirtaki – Cudowny świat baletu; Macocha, Taniec hiszpański – Kopciuszek; Żona – The Fairy Queen; oraz partie solowe w operetkach. Brała także udział w baletach, operach i operetkach wystawianych w Operze na Zamku.
Związana z Operą na Zamku od 2009 r. Absolwentka Państwowego Ogniska Baletowego w Szczecinie oraz Instytutu Politologii i Europeistyki Uniwersytetu Szczecińskiego. Współpracę z Operą rozpoczęła jako uczennica liceum, biorąc udział w spektaklach: West Side Story, Musical show – melodie Broadwayu oraz Wesoła wdówka. Podczas swojej edukacji tanecznej była czterokrotnie nagradzana Stypendium Artystycznym Prezydenta Miasta Szczecina. W 2011 r. podczas realizacji semi-opery The Fairy Queen w Teatrze Wielkim w Poznaniu pełniła funkcję asystentki choreografa oraz zagrała rolę Żony Poety. Uczestniczyła w licznych spektaklach baletowych i operetkowych wystawianych przez Operę na Zamku, tańcząc zarówno partie solowe (Macocha w Kopciuszku, Królowa Mysz w Dziadku do orzechów, Carmen w Odcieniach namiętności), jak i zespołowe.
Związany z Operą na Zamku od 2006 r. W 2006 r. ukończył Państwową Szkołę Baletową w Kijowie. W tym samym roku został zaproszony do Opery na Zamku w Szczecinie. W 2010 r. ukończył Międzynarodowy Uniwersytet Słowiański i otrzymał kwalifikację korepetytora baletu klasycznego. Zatańczył role: Alan (Córka źle strzeżona), Dziadek-lalka (Dziadek do orzechów), Kawaler (Kopciuszek) i wiele innych. Brał udział w przedstawieniach baletowych: Odcienie namiętności, Magia czarów, Córka źle strzeżona oraz w spektaklach Kraina uśmiechu, Hrabina, Wiedeńska krew, Księżniczka Czardasza, Cygańska miłość Cnotliwej Zuzanny i Halka.
Związany z Operą na Zamku od 2010 r. jako tancerz zespołowy, od 2013 r. - jako tancerz koryfej. W 2010 r. ukończył Ogólnokształcącą Szkołę Baletową im. Ludomira Różyckiego w Bytomiu. W trakcie edukacji brał udział w przedstawieniach: Don Kichot, Dziadek do Orzechów, Romeo i Julia , Pan Twardowski, Carmen oraz Córka źle strzeżona. Tańczył na scenach Opery Śląskiej w Bytomiu, Gliwickiego Teatru Muzycznego i Opery na Zamku w Szczecinie w spektaklach baletowych: Córka źle strzeżona i Dziadek do orzechów oraz w spektaklach Cygańska miłość Cnotliwej Zuzanny i Paria. W spektaklu Odcienie namiętności tańczy rolę Don Jose.
Związany z Operą na Zamku od 2013 r. początkowo jako tancerz zespołowy, od grudnia 2013 r. - jako koryfej. Absolwent Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Feliksa Parnella w Łodzi. W czasie nauki współpracował z Teatrem Wielkim w Łodzi, m.in. w spektaklu G. Madii Kopciuszek. W latach 2008–2012 był solistą baletu Opery Bałtyckiej, później Bałtyckiego Teatru Tańca. Interpretował solistyczne role w spektaklach BTT: Eurazja, 4&4, Out, Święto wiosny (chor. I. Weiss), Chopinart (chor. E. Wesołowski i Ho Sing Hang), Dziadek do orzechów. Do jego najważniejszych kreacji należy rola Tybalta w Romeo i Julia (chor. I. Weiss), Książę w Kopciuszku (chor. E. Scigliano) oraz Marzenie i duety w spektaklu Chopinart+ (chor. E. Wesołowskiego). W 2012 r. współpracował z baletem Opera Nova w Bydgoszczy podczas spektakli Zniewolony umysł w chor. R. Bondary oraz Sen nocy letniej autorstwa K. Urbańskiego.
Jest absolwentem Państwowego College­’u Choreograficznego w Mińsku. W latach 1998–2005 pracował w Narodowym Akademickim Teatrze Baletu w Mińsku, gdzie brał udział w następujących baletach: Don Kichot (jako Espado), Śpiąca Królewna (jako Kawaler), Makbeth (jako Krew), Jezioro łabędzie, Rajmonda, Spartakus, Sen nocy letniej, Carmen, Carmina Burana, Giselle, Korsarz, Romeoi Julia, Święto wiosny, Ognisty ptak i inne. W latach 2005–2008 był pedagogiem Choreograficznej Szkoły Baletowej w Borysowie (Białoruś). W 2008 r. został solistą Opery Krakowskiej, gdzie zatańczył m.in. takie role: Książę/Siostra – Kopciuszek, Zdobywca/Zapeteado, Polo, Tango, Hbanera (solo) – Spojrzenia, Diabeł – Historia żołnierza. W 2011 r. związał się z Operą na Zamku w Szczecinie, gdzie zatańczył m.in.: partię Drosselmeyera i duet wschodniw Dziadku do orzechów, Zunigę w Carmen (R.Szczedrin) oraz hrabię Płazę-Spławskiego w Dziejach grzechu.
 
Związana z Operą na Zamku od 2015 r. jako tancerz zespołowy.
Związany z Operą na Zamku od 2015 r. jako tancerz zespołowy.

Zespół

Związana z Operą na Zamku od 2006 r. jako tancerz zespołowy. W 2006 r. ukończyła szkołę baletową w Kijowie. Jako uczennica wzięła udział w spektaklach baletowych Śpiąca królewna, Don Kichot, Pachita Kopciuszek. Pracując w Operze na Zamku tańczyła w spektaklach baletowych: Odcienie namiętności, Kopciuszek, Magia czarów, Córka źle strzeżona, Dziadek do orzechów, Ngoma - tańczący słoń oraz spektaklach operowych i operetkowych Opery na Zamku: Księżniczka czardasza, Halka, Paria, Cygańska miłość Cnotliwej Zuzanny, Wiedeńska krew.
Związana z Operą na Zamku od 2015 r. jako tancerz zespołowy. Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Janiny Jarzynówny - Sobczak w Gdańsku (2015). Jako uczennica brała udział w wielu szkolnych przedstawieniach na scenach w Polsce i za granicą. Jednym z jej większych osiągnięć było odtworzenie roli Niobe i zatańczenie duetu w choreografii Sławomira Gidla na spektaklu z okazji 100 rocznicy urodzin Janiny Jarzynówny-Sobczak.
Jako uczennica brała udział w spektaklach baletowych La Bayadère, Paquita,  Symphonie in C, In Memoriam w choreografii Sidi Larbi Charkaoui. Tańczyła w spektaklach baletowych obejmujących różne techniki tańca współczesnego (Graham, Kunningham, improwizacja), a także taniec hiszpański i ludowy. Uczestniczyła w międzynarodowych warsztatach tanecznych Masterclasses w Pradze, International Summer Ballet Academy Varna oraz warsztatach baletowych Martin J. Meng w Amsterdamie.
Od roku 2011 jest związana z Opera na Zamku w Szczecinie. Tańczyła w spektaklach baletowych, m.in.: Córka źle strzeżona (koleżanki Lizy), Kopciuszek, Dziadek do orzechów, Ngoma – tańczący słoń (Kurczak), Odcienie namiętności, Ogniwa, Dzieje grzechu, Cztery pory roku, Alicja w Krainie Czarów, Rock'n Ballet, jak również w operowych i operetkowych, np.: Zemsta nietoperza, Noc w Paryżu, Wiedeńska krew, Hrabina Marica.
Związany z Operą na Zamku od 2006 r. jako tancerz zespołowy. Ukończył Państwową Szkołę Baletową w Kijowie. W Operze na Zamku wziął udział w następujących przedstawieniach baletu: Odcienie namiętności, Kopciuszek, Magia czarów, Córka źle strzeżona, Dziadek do orzechów oraz spektaklach operowych i operetkowych: Księżniczka czardasza, Halka, Paria, Cygańska miłość Cnotliwej Zuzanny, Wiedeńska krew, Zemsta nietoperza i Madama Butterfly. W swoim dorobku artystycznym ma solową partię zatańczoną w szczecińskiej inscenizacji Dziadka do orzechów (rola Hiszpana).
Związany z Operą na Zamku od 2015 r. jako tancerz zespołowy.
 
 
Pochodzi z Nowej Zelandii. Dyplom w zakresie Sztuki Baletu Współczesnego otrzymała w Królewskim Konserwatorium w Szkocji, który jest partnerem Scottish Ballet. Jeszcze jako uczennica była finalistką Genee International Ballet Competition. Wraz z JSLN Dance Company brała udział w licznych występach na terenie Wielkiej Brytanii oraz uczestniczyła w Edinburgh Fringe Festival w roku 2017. Dołączyła do zespołu Opery na Zamku w sezonie 2017/18.

Fizjoterapeuta

  • Olga Trybel